Toimiva digitaulumainos

Toimiva digitaulumainos

Toimivassa digitaulumainoksessa on huomion ja mielenkiinnon herättävä ulkoasu niin kuin kaikessa muussakin onnistuneessa mainonnassa. Ulkomainoksen viesti on luettavissa ja ymmärrettävissä ”yhdellä silmäyksellä” liikkuvasta autosta. Tämä tarkoittaa tutkimuksien mukaan sitä, että mainoksen sisältö tulisi tiivistää maksimissaan 6-7 sanaan tai elementtiin. Voit testata mainoksen toimivuutta etukäteen katsomalla sitä tietokoneen näytöltä vaikkapa kolmen metrin etäisyydeltä. Jos joudut siristelemään silmiä, niin johtopäätös on helppo tehdä: suurenna fontteja ja/tai tiivistä sisältöä.

Tiiveyden lisäksi toimivassa ulkomainoksessa on selkeät ja suuret fontit sekä isot kontrastierot näkyvyyden, vaikuttavuuden ja muistettavuuden lisäämiseksi. Valkoisen taustavärin käyttämistä suurina pinta-aloina kannattaa välttää, sillä LED-tekniikkaa toistaa valkoisen huomattavan kirkkaana, jolloin sisältö on vaarassa ”hukkua” kirkkaaseen taustaan. Valkoinen väri ei myöskään toistu puhtaana suurina pinta-aloina käytettynä. Tumma toimii aina!

Mainoksen sisältöä voi miettiä myös tulitikkuaskina. Se mitä pystyt lukemaan tulitikkuaskin kannesta silloin, kun ojennat askin suoralla kädellä niin kauas kuin pystyt. Sama sisältö pystytään lukemaan ulkomainoksesta liikkuvasta autosta. Eli tiivistä, tiivistä ja tiivistä. Näin saat parhaan tehon irti digitaulumainoskampanjasta.